Dacă ați gândit vreodată că băutura de dimineață – a doua cea mai populară băutură din lume, după apă – este un fel de ambrozie magică, nu ați fost departe de adevăr. În plus față de transfomarea ta dintr-un măgar într-un om semi-rezonabil (care este un motiv suficient), cafeaua are o mulțime de beneficii pentru sănătate. Iată știința pentru a dovedi acest fapt.

 

  TE REȚINE DE LA MOARTE  

În câteva studii diferite, oamenii de știință au descoperit că, consumul de cafea este asociat cu un risc mai mic de deces. Desigur, aceasta este o asociație, nu un tip de lucru cauză-efect, deși cercetătorii speculează că ar putea avea un impact benefic asupra funcției pulmonare și inflamațiilor. Astfel încât cafeaua în sine nu poate fi motivul pentru o durată mai lungă de viață.

 

  MĂREȘTE CAPACITATEA DE EFORT  

Cofeina slăbește durerea în timpul și după antrenament. În plus consumul de cafea, după exerciții, poate ajuta la recuperare prin stimularea cantității de glicogen (o sursă de combustibil) din mușchi.

 

  TE FACE MAI FERICIT  

Și nu este doar pentru că obți energie în plus. O echipă de cercetători au descoperit că, pentru fiecare ceașcă de cafea băută, riscul de depresie scade 8%. Deci, tot ce trebuie să faci pentru a fi fericit pentru totdeauana este să bei 12 cești în fiecare zi. Sfat: Nu face asta.

 

  ESTE BUNĂ PENTRU CREIER  

Nu numai că ajută la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale, dar știința spune că memoria ta primește un impuls pentru 24 de ore. Ceea ce sugerează încă o dată, că ar trebui să fie un obicei de zi cu zi.

 

  AR PUTEA PROTEJA VEDEREA  

Vederea dumneavoastră se agravează odată cu vârsta, dar acidul clorogenic (un antioxidant) din cafea poate preveni acest lucru. Pe de altă parte, într-un studiu de acum câțiva ani, s-a constatat că consumul de trei cesti sau mai pe zi crește riscul de glaucom.

 

  SCADE RISCUL DE DIABET ZAHARAT  

Consumul de trei sau mai multe cesti de cafe ape zi este legat de scăderea riscului a două tipuri de diabet.

 

  SUSȚINE SĂNĂTATEA INIMII  

În plus față de beneficiile generale asupra mortalității, cafeaua reduce decesele datorate bolilor cardiovasculare cu mai mult de 20%.

 

  POATE REDUCE CANCERUL  

Un sinonim pentru ceașca de dimineață, ar fi “farmacopee naturală împotriva semnelor distinctive ale cancerului”. Pentru ca asta e ceea ce cafeaua este.

 

  CUM FACE TOATE ACESTE LUCRURI?  

Ei bine, nimeni nu știe sigur. Aceasta poate fi din cauza activității sale antioxidante, spune un expert în nutriție.Laura Cipullo. Antioxidanții din cafea pot găsi radicali liberi care cauzează boli și îi impiedică să producă daune celulare în organism, explică ea.

 

  OBȚINE MAXIM DIN CEAȘCĂ  

Există o limită la cât de multă cafea poți rezista. Clinica Mayo recomandă apoximativ 4 cești de cafea pe zi, mai ales dacă doriți să evitați efectele secundare cum ar fi insomnie, nervozitate și un stomac deranjat.

Dacă doriți adevăratele beneficii ale cafelei, trebuie consumată simplă sau cu un pic de lapte.